![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
«Філософське осмислення соціально-гуманітарного дискурсу»1. Назва наукової школи: Філософське осмислення соціально-гуманітарного дискурсу 2. Дійсний науковий керівник школи: академік НАН України, академік НАПН України, Герой України, доктор філософських наук, професор Губерський Леонід Васильович. 3. Дата і місце заснування: 90-ті роки ХХ століття, Київський державний університет імені Тараса Шевченка, м.Київ. 4. Засновник наукової школи: академік НАН України, академік НАПН України, Герой України, доктор філософських наук, професор Губерський Леонід Васильович. 5. Науковий потенціал *: 6 докторів наук, 11 кандидатів наук.
*штатні працівники університету або сумісники станом на 1.09.2013р. 6. Сучасний стан наукової школи: Вагомими науковими результатами діяльності наукової школи філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу стали розробка методологічних засад філософії політики, соціально-культурного та комунікативного вимірів. Феномен ідеології переосмислюється в новому аспекті: дослідження соціально-культурного виміру, культуротворчого змісту ідеології, осмислення ідеології як парадигмальної основи розвитку культури, як засобу культурної експансії в сучасному світі. Наукова школа сторила умови для міждисциплінарного дослідження новітніх суспільно-політичних процесів, зокрема, в українському контексті, особливостей трансформації соціально-політичних та комунікативних практик з метою формування можливих сценаріїв майбутнього розвитку. Актуалізація соціально-культурних та гуманітарно-освітніх питань розвитку суспільства у наукових працях представників школи сприяє процесам формування демократичного інформаційно-комунікативного простору України, соціально-гуманітарної спрямованості трансформаційних змін та перетворень, а отже й громадянського суспільства. 7. Місце у світовій науці: розробки та результати наукової школи філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу є унікальними та не мають світових аналогів. Міжнародні зв’язки: наукова школа проводить міжнародну співпрацю із провідними науковим установами та ВНЗ країн СНД та дальнього зарубіжжя (Московський державний університет імені М.В.Ломоносова, Інститут філософії РАН, Санкт-Петербурзький державний університет, Університет м.Хельсінкі (Фінляндія), Університет м. Мельбурн (Австралія), Дослідницька лабораторія ВМС США (м. Навал, США), Університет Міссурі (США), Університет м. Амстердам (Нідерланди), Університет м. Берген (Норвегія), Університет м.Бухарест (Румунія), Технічний університет Данії, Університет м.Люнд (Швеція), Університет м.Лодзь (Польща), Інститут філософії Академії наук Чешської Республіки, Університет м.Ржечов (Польща), Університет м. Упсала (Швеція), Ягелонський університет (Польща) та ін..)Затверджено вченою радою економічного факультету «30» вересня 2013 р.
Докладний опис школи
Наукова школа філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу була заснована на початку 90-их років ХХ ст. у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Засновником та діючим науковим керівником наукової школи філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу є академік НАН України, академік НАПН України Л.В.Губерський. Леонід Васильович Губерський народився 4 жовтня 1941 р. у м. Миргород Полтавської області. У 1969 р. закінчив філософський факультет Київського державного університету ім. Т.Г.Шевченка; захистив кандидатську дисертацію (1975); докторську дисертацію (1992). З 1973 р. працює в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка асистентом, старшим викладачем, доцентом, професором, завідувачем кафедри, проректором з міжнародних зв’язків, проректором з навчальної роботи, директором Інституту міжнародних відносин, з 2008 р. – ректор цього університету. У 2003 р. обраний академіком НАН України, у 2010 р. обраний академіком НПАН України. Автор понад 250 наукових публікацій, у тому числі більше 60-ти особистих та колективних монографій, підручників та навчальних посібників, Відомими представниками наукової школи філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу є такі відомі вітчизняні вчені: Андрущенко В.П., Бойченко І.В., Бойченко М.І., Приятельчук А.О., Шашкова Л.О., Ярошовець В.І. та ін. Кількість послідовників наукової школи філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу налічує більше 100 осіб. Наукова школа філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу формується на основі Київської світоглядно-гносеологічної школи на базі кафедри філософії гуманітарних наук філософського факультету, наукових зв’язків з Інститутом міжнародних відносин, економічним факультетом Київського національного університету імені Тараса Шевченка, товариством «Знання», НАПН України, кафедрами філософії ВНЗ України. Сьогодні наукова школа об’єднує як фахівці-філософів, так й представників гуманітарних спеціальностей, освітян у цілому. Основними досягненнями наукової школи стали: виявлення нових смислів соціальної діяльності людини та особливостей процесів смислотворення в сучасному контексті; прояснення нових функцій ідеологічної складової в сфері науки, економіки, політики, освіти; дослідження міждисциплінарного і трансдисциплінарного вимірів науки у вирішенні соціально-гуманітарних проблем. Актуальність здійснюваних наукових досліджень зумовлена необхідністю формування нових методологічних засад розв’язання актуалізованих у сучасному соціально-культурному та гуманітарно-освітньому дискурсі проблем людського спілкування та взаємодії. Вагомими науковими результатами діяльності наукової школи філософського осмислення соціально-гуманітарного дискурсу стали розробка методологічних засад філософії політики, соціально-культурного та комунікативного вимірів. Феномен ідеології переосмислюється в новому аспекті: дослідження соціально-культурного виміру, культуротворчого змісту ідеології, осмислення ідеології як парадигмальної основи розвитку культури, як засобу культурної експансії в сучасному світі. Наукова школа сторила умови для міждисциплінарного дослідження новітніх суспільно-політичних процесів, зокрема, в українському контексті, особливостей трансформації соціально-політичних та комунікативних практик з метою формування можливих сценаріїв майбутнього розвитку. Актуалізація соціально-культурних та гуманітарно-освітніх питань розвитку суспільства у наукових працях представників школи сприяє процесам формування демократичного інформаційно-комунікативного простору України, соціально-гуманітарної спрямованості трансформаційних змін та перетворень, а отже й громадянського суспільства. Факультет: Філософський факультет |
Анонс подій
|